Yaklaşımın temel amacı, çocukların tüm gelişim alanlarına odaklanarak eğitimi desteklemesidir.
Çocukların doğal gelişim evrelerini dikkate alır ve sanat, el işi gibi aktiviteleri önemser. Düşünsel, duygusal ve fiziksel dengenin önemini vurgular. Etkinlikler rutin olarak yapılır, farklı yaş grupları aynı sınıfta yer alır ve oyun odaklıdır. Çocuklar çoğunlukla bahçede doğada aktiftir. Amaç, doğa ile iç içe olma, doğa sevgisi, doğa bilinci oluşmasıdır. Bu yaklaşımın dikkat çekici bir özelliği akademik odaklı değildir. Okuma yazmayı 1. sınıfta hedefler ve teknolojiyi olabildiğince eğitimin dışında tutar. Çocuğun neyi düşünmesine değil, nasıl düşünmesi gerektiğini öğrenmesini hedefler ve çok yönlü gelişimini destekler.